Jedného dňa sa zvieratá vo svojom prostredí rozhodli, že sa postavia čelom výzvam nového sveta. Potýkali sa s problémami, ktoré si vyžadovali zmenu a zorganizovali školu. Bolo pre nich dôležité mať rovnaké predpoklady na vzdelanie, preto zaviedli osnovy zamerané na beh, lezenie, plávanie a lietanie. Avšak, čoskoro zistili, že tento prístup nie je pre všetkých zvieracích študentov výhodný.
Kačka sa v plávaní cítila ako ryba vo vode, no pri behu sa zdalo, že jej chýbajú rýchlosť a obratnosť. Snažila sa zlepšiť sa v behu tak, že sa úplne vzdala plávania. Stratila svoje prirodzené schopnosti vďaka presunom pozornosti na slabosti, čo ju viedlo k priemerným výsledkom. Tento príbeh jasne ukazuje, že sústredenie sa na slabiny môže viesť k frustrácii a poklesu výkonnosti.
Podobne aj zajac, ktorý exceloval v behu, pocítil tlak, keď sa musel doučovať plávanie. Zranenie nervového systému a klesajúca motivácia ho priviedli ku zlým výsledkom. Zvieratká sa učili, že nie vždy je dobré cieliť na vyrovnanie sa s ostatnými, najmä ak to niekoho tlačí do stresu.
Veverička, hoci výborná v lezení, sa pre znechutenie a nátlak učiteľov dostala do problémov. Tento fakt podčiarkuje dôležitosť individuality v vzdelávacom procese. Každé zviera malo svoje silné a slabé stránky, no rovnaké predmety pre všetkých sa zjavne neosvedčili.
Na vysokej úrovni sa to dalo vidieť aj na orlovi, ktorý bol považovaný za problémového študenta. Bol talentovaný, ale jeho snaha preukázať sa vlastnými metódami ho viedla k ťažkostiam. Nakoniec to bol úhor, ktorý sa stal najlepším študentom vďaka svojej schopnosti prispôsobiť sa a učiť sa z každého predmetu.
Čo sa týka krokov, ktoré zvieratá podnikli, aby sa vyrovnali so školou, drama pre stepné psy predstavuje túžbu po uznaní a potrebe zapojiť sa do vyučovacieho procesu. Ich protesty ukazujú, že rovnaké predmety nemusia byť najlepšou voľbou pre každého.
Na záver sa zvieratá rozhodli dať svoje deti u jazveca a založiť súkromnú školu. Otázkou ostáva, prečo sa rozhodli opustiť pôvodnú školu. Ukazuje sa, že prispôsobenie vyučovania potrebám a špecifikám rôznych žiakov môže priniesť kvalitnejšie vzdelanie. Zoznam predmetov v novej škole bol prispôsobený tak, aby zohľadňoval odlišnosti žiakov a ich nadania, čo viedlo k úspešnému rozvoju.
Tento príbeh, na povrchu jednoduchý, skrýva hlboké posolstvo o dôležitosti individuality, flexibility a schopnosti prispôsobiť sa vo vzdelávaní. Ak sa školy nepodarí prispôsobiť rôznym potrebám študentov, môže to mať negatívny dopad na ich motiváciu a sebavedomie. Na túto dôležitú otázku by sme sa mali zamyslieť a aplikovať ju vo všetkých úrovniach vzdelávania.